Általános szerződési feltételek LETÖLTÉS
Általános szerződési feltételek
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1 A http://gyertyamano.hu/ vagy a http://candelf.com/ címen található
Internetes Üzletet
Nyárfádi Péter ev. vezeti, saját tulajdona,
székhelye: 5600, Békéscsaba, Pozsonyi utca 73
Adószám: 49057027-1-24 Kisadózó
Nyilvántartási szám : 58904934
a továbbiakban: üzlet vagy internetes üzlet.
1.2 A szabályzat az üzlet ügyfeleinek szól. Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló
a honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk.
(2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a
webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános
Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező
érvényűnek tekinti magára nézve.
Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi
feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött
szerződésnek minősül.
1.3 Az eladó tájékoztatja, hogy a vevő a következő módon vehet fel kapcsolatot
az eladóval:
a) levélben a következő címen: Nyárfádi Péter e.v., 5600, Békéscsaba, Pozsonyi
utca 73
b) e-mail útján: candelfshop@gmail.com,
c) telefonon a következő számon: +36304258806, az infóvonal hétfőtől péntekig
8-16 óra között
működik (a hívás díja a szolgáltató tarifája szerint).
1.4 A vevő jelen szabályzat elfogadásával hozzájárul az elektronikus számla és
szükség esetén
elektronikus helyesbítő számla kiállításához és megküldéséhez a megrendelésben
megadott e-mail
címre. Amennyiben nem járul hozzá vagy visszavonja a hozzájárulást a számla
elektronikus úton
történő küldéséhez, kérjük lépjen velünk kapcsolatba a következő e-mail címen:
candelfshop@gmail.com azon levelező cím megadásával, amelyen szeretne a
vásárlást igazoló
bizonylatot papír formában kapni.
1.5 A számla vagy helyesbítő számla a megadott e-mail címen történő
rendelkezésre bocsátása
egyenértékű annak átvételi igazolásával, amennyiben annak alaposságával
kapcsolatban kifogás nem
merül fel, egyenértékű a tranzakciós feltételek megerősítésével.
1.6 Az eladó biztosítja a személyes adatok védelmét. Az eladó tájékoztatja, hogy
a vevő által
megadott személyes adatok védettek az illetéktelen személyek hozzáférése ellen.
A vevői
hozzájárulások alapján rendelkezésre bocsátott adatokat a kifejezett
hozzájárulásokban
meghatározott célokra gyűjtik. Minden vevő jogosult a saját adataihoz hozzáférni,
azokat
helyesbíteni vagy azok törlését kérni.
1.7 A szabályzatban használt alábbi fogalmak a következő jelentéssel bírnak:
a) vevő/ügyfél – az üzlet természetes személynek minősülő felhasználója, aki
betöltötte a 18.
életévét, mely külön jogszabályok alapján cselekvőképes, aki igénybe veszi az
internetes üzletet, különösen aki a jelen szabályzatban meghatározott szabályok
alapján rendel,
b) eladó – Nyárfádi Péter e.v.. ,
c) megrendelő űrlap – internetes üzletben rendelkezésre álló interaktív űrlap, mely
lehetővé teszi a
megrendelést, különösen az áruk elektronikus kosárba való hozzáadásával és az
értékesítési
szerződés feltételeinek, ebben a szállítási és fizetési mód meghatározásával,
d) fiók – egyéni névvel (login) és a vevő által megadott jelszóval ellátott állomány
az eladó
teleinformatikai rendszerében, melyben a vevő által megadott adatokat és az
internetes üzletben
lebonyolított megrendelésekre vonatkozó információkat gyűjtik,
e) hírlevél – az a szolgáltatás, melynek keretében a vevőknek a hozzájárulásuk
alapján e-mail útján
ciklikus információkat küldenek az üzletről, árukról, újdonságokról és akciókról,
f) áru – az internetes üzletben rendelkezésre álló ingó dolog, mely a vételár
ellenében történő
értékesítésre vonatkozó szerződés tárgyát képezi,
g) megrendelés – az eladó részére megküldött vevői nyilatkozat, mely közvetlen
szándékot fejez ki az
adásvételi szerződés távolságra való megkötésére az internetes üzlet
közreműködésével, mely
meghatározza a vevő által vásárolni kívánt árukat, azok mennyiségét és az
értékesítési szerződés
megkötéséhez szükséges vevői adatokat. A megrendelés eladó általi elfogadása
az értékesítési
szerződés megkötését jelenti.
1.8 Az internetes üzlet fenntartja a jogát a szabályzat teljes egészében vagy
részben bármikor
történő módosításához előzetes értesítés nélkül. A vevőre nézve nem érvényesek
azok a szabályzati
rendelkezések, melyek a megrendelése után változtak.
1.9 Az internetes üzlet nem folytat nagykereskedelmi tevékenységet, illetve
értékesítést
olyan személyek vagy szervezetek számára, akik az árukat viszonteladás céljából
vásárolják. Ilyen
viszonteladás feltárása esetén a vevőt megfoszthatják a további megrendelések
lehetőségétől.
1.10 Az üzlet tájékoztatja, hogy bármilyen vita esetén arra törekszik, hogy azt
kölcsönös
megegyezéssel rendezze.
A fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató
székhelye, illetve a
Megrendelő lakó- vagy szokásos tartózkodási helye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz
fogyasztói jogainak sérelme esetén. Az egyes fogyasztóvédelmi hatóságok
elérhetőségei itt
találhatók meg:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.
Emellett, Magyarországon budapesti Békéltető Testület működik, mely jogosult
az internetes
értékesítéssel vagy online szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekkel kapcsolatos
fogyasztói viták
esetén eljárni. A budapesti Békéltető Testület címe: 1016 Budapest, Krisztina krt.
99., telefon: 06-1-
488-2131, fax: 06-1-488-2186, e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu.
A lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye szerinti békéltető testületének
székhelyét és
elérhetőségi adatait a vevő az alábbi weboldalon megtalálhatja: https://mkik.hu/abekeltetotestuletek-teruleti-honlapjai .
1.11 Ezen kívül az eladó tájékoztatja, hogy a https://ec.europa.eu/consumers/odr
címen
rendelkezésre áll a viták elektronikus úton történő rendezésére használható
internetes ODR
Platform, mely azon fogyasztók és vállalkozók hozzáférési pontja, akik az
interneten keresztül
vásárolt árukra vagy szolgáltatásokra vonatkozó viták bíróságon kívüli
rendezésére törekednek.
1.12 A vevő hozzájárul a távközlési eszközök használatához az értékesítési
szerződés megkötése
során. A távközlési eszközök használatával kapcsolatban az értékesítési szerződés
megkötése során
viselt költségeket (internetes kapcsolás költségei, telefonbeszélgetések költségei)
a vevő saját
körben viseli, ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.
1.13 A jelen szabályzat egyik rendelkezése sem zárja ki és nem korlátozza a
vevőnek a hatályos
jogszabályokból eredő jogait.
1.14 Az értékesítési szerződés és a jelen szabályzat magyar nyelven készült.
1.15 Az internetes üzlet működtetése elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak
minősül. Ezen
internetes üzleten keresztül történő elektronikus megrendeléssel (vásárlással) a
jelen Használati és
Általános Szerződési Feltételek által meghatározott feltételek szerint interneten
kötött szerződés jön
létre az Eladó és a Vevő között.
2. MEGRENDELÉSEK
2.1 Az internetes üzlet az áruk csomagküldő értékesítésével foglalkozik. Az üzlet
a nap 24 órájában,
az év 365 napján működik. Így a megrendelés a nap 24 órájában lehetséges.
2.2 Az értékesítés keretében új, fizikai és jogi hibáktól mentes árukat kínálnak.
Az áru vételárára,
jellemzőire, minőségére és lényeges tulajdonságaira vonatkozó információk az
üzlet honlapján állnak
rendelkezésre és a bemutatott áru mellett szerepelnek.
2.3 Az internetes üzletben kapható áruk fizikailag a raktáron találhatók. Az áruk
rendelkezésre állására vonatkozó információ azonban előzetes értesítés nélkül
változhat.
2.4 Az áruk megrendelése az üzlet honlapján rendelkezésre álló űrlap megfelelő
kitöltésével történik.
A megrendelés az eladóval való kapcsolat útján is lehetséges: telefonon a
következő számon:
+36304258806, e-mailen: candelfshop@gmail.com. Megrendelés után a vevő a
megrendelés
felvételéről szóló visszaigazolást kap a megadott e-mail címre. Az eladó nem
vállal felelősséget az e-mail üzenet leszállításának elmaradásáért olyan műszaki
okok miatt, amelyek neki nem róhatók fel.
2.5 A megrendeléseket regisztrált, az üzletben fiókkal rendelkező, ill. olyan
személyek is adhatják fel,
akik megadják az ügylet lebonyolításához szükséges összes adatot.
2.6 Fiók az internetes üzletben
Ahhoz, hogy díjtalan fiókot nyithasson az üzletünkben, nagykorúnak kell lennie,
hitelesítés céljaira
érvényes e-mail címet és a szükséges azonosító adatokat kell megadnia.
Regisztrálásnál és az áru
rendelése során a vevő köteles minden adatot helyesen és valóságnak megfelelően
megadni. A
felhasználói fiók keretében megadott adatok változása esetén a vevő köteles
azokat frissíteni. A vevő
által felhasználói fiók keretében megadott adatokat az eladó hitelesnek tartja.
Amennyiben a fiók létrehozása mellett dönt, az alábbi személyre szabott
szolgáltatásokhoz való
hozzáférést biztosítunk Önnek:
a) megrendelések kezelése és nyomonkövetése,
b) személyes adatok módosítása,
c) hírlevél legújabb trendekkel és exkluzív ajánlatokkal,
d) termékek véleményezése.
A fiók létrehozása során vagy később, a termékeink és szolgáltatásaink
felhasználásakor megadott
személyes adatokat a Nyárfádi Péter e.v kezeli.
2.7 A vevő által küldött minden megrendelést a beérkezéséről szóló e-mail üzenet
igazolja vissza. A
honlapon megadott vásárlási küszöbértékeket meghaladó megrendelésekhez
ajándékokat
mellékelünk a rendelkezésre álló készletek keretében. Amennyiben az adott áru
nincs raktáron, a
vevő a bemutatottól különböző terméket kaphat ajándékba előzetes értesítés
nélkül.
2.8 Az üzlet fenntartja a jogát a megrendelés teljesítésének felfüggesztéséhez, ha
a megrendelés
nem tartalmaz a teljesítéséhez szükséges minden adatot vagy ha ezek az adatok
nem megfelelőek.
Az üzlet telefonon vagy e-mailen kapcsolatot vesz fel a szükséges adatok
rögzítése vagy kiegészítése
céljából. Amennyiben a kapcsolatfelvétel nem sikerül, a megrendeléstől számított
7 nap letelte után
az üzlet jogosult a megrendelést törölni és a vevő által befizetett eszközöket
visszatéríteni.
2.9 Az üzlet fenntartja a jogát a megrendelés törléséhez, ha az előre fizetendő
megrendeléstől
számított 7 napon belül a megrendelés ára nem kerül rendezésre. Az üzlet
visszatéríti a vevőnek az
általa befizetett eszközöket.
3. KÜLDÉS ÉS LESZÁLLÍTÁS
3.1 A megrendeléseket az üzlet 5 munkanapon belül teljesíti az alábbiaktól
számítva:
– a megrendeléstől, utánvétes megrendelés esetén,
– a vevő általi befizetéstől, előre kifizetendő megrendelés esetén.
A megrendelés teljesítése alatt a kész csomag futárcég részére történő átadása
értendő. A futárcég
részére történő átadásáról a vevő e-mail útján értesül a fuvarlevél számának
megadásával.
3.2 A megrendelés teljesítése során felmerülő nehézségek esetén a vevőt
haladéktalanul értesítik.
3.3 A szállítási költségek minden alkalommal a megrendelés összefoglalásában
kerülnek megadásra.
A csomagküldés futárcégek közreműködésével történik.
4. ÁRAK ÉS ENGEDMÉNYEK
4.1 Minden ár forintban (HUF) kerül megadásra. Az áru teljes leírásánál bruttóár
szerepel. Az áru mellett szereplő ár a vevői megrendelés pillanatában kötelező.
Az árak nem foglalják magukban a küldemény költségeit, melyek külön kerülnek
felszámításra.
4.2 Az üzlet fenntartja a jogát az ajánlatban szereplő áruk árainak módosításához,
az ajánlatba új
áruk bevezetéséhez, akciók kezdeményezéséhez és visszahívásához, ill.
módosításához az üzlet
honlapján. Ezért az eladó ajánlja a vevőknek, hogy rendszeresen kövessék a
honlapon megjelenített
információkat.
4.3 Akcióval érintett vagy „kiárusítás” jelzéssel ellátott áruk esetén a
megrendelések sorrendjét az
elektronikus értékesítési rendszerben megfelelő adatokat tartalmazó
megrendelések beérkezésének
sorrendje határozza meg. Az akciós vagy csökkentett áron kínált áruk száma
korlátozott lehet. Az
akciók és kiárusítások időben is korlátozhatók.
4.4 Az üzletben fennálló minden akció, különleges ajánlat, engedmény,
árleszállítás nem vonható
össze egymással.
4.5 A vevő nem jogosult az akciós ár és a standard ár közötti különbözet
visszatérítésére, ha a
megrendelését az akciós időszak előtt vagy után adta fel.
4.6 A termékekre vonatkozó minden információ, ebben a honlapon vagy más
tájékoztató
anyagokban szereplő ára csupán a szerződéskötésre vonatkozó meghívást jelent
és nem minősül
ajánlatnak a vonatkozó jogszabályok értelmében.
4.7 Az eladó tájékoztatja, hogy a rövid lejárati dátummal rendelkező termékek
tekintetében
promóciós akciókat tarthat.
A szerződéstől való elállás / reklamáció benyújtás joga nem illeti meg a vevőt
azon szerződések tekintetében, melyek tárgyát a rövid lejárati idővel rendelkező
áruk képezik
– erre való tekintettel, melyek azonban a szerződéskötéskor teljes körben lehetővé
teszik az áru a
gyártói útmutatóknak megfelelő felhasználását, amiről az eladó tájékoztatta a
vevőt megrendelés
során (pl. a lejárati időre, a fenti jogok gyakorlásának kizárására vonatkozó
információ az internetes
üzletben, pl. az áru leírásánál került megadásra).
5. Kellékszavatosság
5.A.1 Az Eladó hibás teljesítése esetén az Ügyfél kellékszavatossági igényt
érvényesíthet az Eladóval
szemben.
5.A.2 A termékek különösen akkor minősülnek hibásnak, ha nem rendelkeznek a
szokványos vagy
bemutatott tulajdonságokkal, nem használhatók rendeltetésszerűen, nem felelnek
meg a törvényi
követelményeknek, vagy nem a megállapodott mennyiségben kerültek
leszállításra.
5.A.3 Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba
felfedezésétől számított két hónapon belül bejelenteni. A vevő szavatossági
igénye a teljesítés
időpontjától számított két (2) év alatt évül el.
5.A.4 Ön jogosult arra, hogy a hiba elhárítását kicserélés vagy kijavítás
formájában kérje.
Amennyiben ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy
számunkra más
igények teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a költségünkre Ön is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja. Az
utóbbi esetben a szerződéstől is elállhat, ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
vállaltuk, e
kötelezettségünknek nem tudtunk eleget tenni vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy
kicseréléshez
fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A
kiválasztott
kellékszavatossági jogát egy másikkal válthatja ki, az áttérés költségét azonban
Ön viseli, kivéve, ha
az indokolt volt, vagy arra mi adtunk okot.
5.A.5 Reklamációját illetően haladéktalanul meghozzuk a döntést. A reklamáció
elbírálása, beleértve
a hibaelhárítást is, nem haladja meg a 30 napot. Ellenkező esetben Ön jogosult
elállni az adásvételi
szerződéstől.
5.A.6 A visszáruval kapcsolatos költségeket az Eladó fedezi.
5.B Termékszavatosság
5.B.1 Termék hibája esetén Ön – választása szerint – az 5.A. pontban
meghatározott jogát
érvényesítheti velünk szemben vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a
termék gyártójával
szemben a jelen 5.B pontban foglaltak szerint. Termékszavatossági igényként
kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
5.B.2 Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági (5.A
pont) és
termékszavatossági (5.B pont) igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet.
5.C Jótállás
5.C.1 Szolgáltató a fogyasztónak minősülő Vevővel megkötött szerződés alapján
– a jogszabályi
kötelezettségével összhangban – kizárólag a webáruházban elérhető tartós
fogyasztási cikkek
tekintetében jótállást vállal. A jótállás időtartama 10.000,- forintot elérő, de
100.000,- forintot meg
nem haladó vételárú termékek esetén egy (1) év, míg 100.000,- forintot elérő, de
250.000,- forintot
meg nem haladó vételárú termékek esetén két (2) év; mely határidőt a termék
Vevő részére történő
átadásától kell számítani. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét, hogy
a fenti határidők
elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a termék javítása esetén a jótállás
meghosszabbodik azzal az
időtartammal, amely alatt a Vevő a terméket javítás miatt nem tudja használni.
5.C.2 A jótállás időtartama alatt a Szolgáltató jótállást keletkeztető
jognyilatkozatban vagy
jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A
jótállás nem érinti a
Vevőnek a jogszabályból eredő egyéb – így különösen a kellék-, és
termékszavatossági, illetve
kártérítési – jogait.
5.C.3 Szolgáltató felhívja a Vevő figyelmét, hogy a jótállásból eredő igényének
érvényesítéséhez a
jótállási jegy, ennek hiányában pedig a vételár megfizetését igazoló bizonylat
(nyugta/számla)
bemutatása szükséges a Szolgáltató részére.
6. SZÁLLÍTÁSSAL KAPCSOLATOS REKLAMÁCIÓK
6.1 A küldemény átvétele előtt a Vevő köteles annak állapotát, különösen azt
ellenőrizni, hogy a
küldemény nem sérült-e meg vagy nem hiányos-e, a küldemény felbontása után a
Vevő köteles
annak tartalmát haladéktalanul megvizsgálni. Amennyiben a vevő megállapítja,
hogy szállítás során a
csomag megsérült vagy hiányos, akkor a következő lehetőségekkel rendelkezik:
– nem veszi át a küldeményt a futárcégtől és egyúttal kitölti a kárfelvételi
jegyzőkönyvet,
– átveszi a küldeményt és bejelenti a rendellenességeket (reklamációt) a
futárcégnek a küldemény
átvételétől számított legfeljebb 7 napon belül,
– átveszi a küldeményt és bejelenti a rendellenességeket (reklamációt) az eladónak
a küldemény
átvételétől számított legfeljebb 7 napon belül, ilyenkor az eladó a futárcégnél
reklamál. A vevő
bejelentheti a reklamációt eladó felé a szabályzat 7.3. pontja szerint kiválasztott
módon.
6.2 Amennyiben a reklamáció a sérült küldeményre vagy a fuvar során keletkezett
okok miatt sérült
árukra vonatkozik, akkor a vevő köteles az eladó részére a kézbesítő cég által
felvett kárfelvételi
jegyzőkönyvet bemutatni, a csomag külső és belső sérüléseit, a sérült árukat és a
címkét ábrázoló
fényképes dokumentációval együtt. A fentiek a reklamáció elbírálásának alapját
képezik.
7. A REKLAMÁCIÓK BEJELENTÉSÉRE VONATKOZÓ EGYÉB
SZABÁLYOK
7.1 Az eladó szóbeli, írásbeli formában vagy e-mail útján és az internetes üzletben
rendelkezésre álló
elektronikus adatlap segítségével fogad bejelentéseket és reklamációkat, illetve
információkat
szolgáltat. Az elérhetőségi adatok 7.2. pontban találhatók.
7.2 Reklamáció bejelentése céljából a vevő egyértelmű szándéknyilatkozatot tesz
az eladóval
szemben, akivel az egyik alábbi módon vesz fel kapcsolatot:
a) e-mailen a következő címen: candelfshop@gmail.com
b) telefonon a következő számon: +36304258806 (az Infóvonal hétfőtől péntekig
8-16 közötti órákban
működik) vagy
c) írásban a következő levelező címre: Nyárfádi Péter e.v. 5600 Békéscsaba,
Pozsonyi utca 73
7.3 A reklamáció azonosítása és elbírálása céljából a vevő köteles a következő
adatokat átadni vagy
megfelelően csatolni: vezetéknév és utónév, cím, e-mail cím, kapcsolattartó
telefonszám, a
reklamáció tárgya és megrendelés száma az igény megjelölésével, a reklamációt
indokoló minden
körülmény, a hiba feltárásának dátuma és az áru hibáját igazoló fényképek. Ha a
reklamációt a
szabályzat 6. pontja alapján jelentik be, akkor a fentieken kívül a kárfelvételi
jegyzőkönyvet is
csatolni kell.
7.4 A vevő által átadott információk alapján az eladó minden alkalommal arról
dönt, hogy a vevő
köteles-e a hibás árut az eladó részére visszaszolgáltatni. Amennyiben az
általánosan hatályos
jogszabályok másképpen nem rendelkeznek, ha a vevő nem szolgáltatja vissza az
árut, az eladó a
reklamációt nem bírálhatja el.
7.5 A visszárut tartalmazó küldeményt oly módon kell levédeni, mely lehetetlenné
teszi a sérülést
szállítás során.
7.6 Az eladó tájékoztatja, hogy a vevő szubjektív, az egyéni ízlésére vonatkozó
érzései (pl. a gyertya illata, színe színe nem felel meg a vevőnek) nem jelentik azt,
hogy az áru hibás vagy nem
felel meg a szerződésnek.
7.7 Tájékoztatjuk, hogy az egyéni túlérzékenység vagy allergiás reakció a
leszállított termékre nem
képezi az áruhiba megállapításának alapját. A megrendelésben nem foglalt
ajándékok és más
díjmentes szolgáltatások hibái sem képezik az áruhiba megállapításának alapját.
7.8 Tisztában vagyunk azzal, hogy a termékekről készített képek kulcsfontosságú
szerepet töltenek
be a vásárlási folyamatban, ezért az eladó a lehető legjobb gondosságra tesz
hangsúlyt az internetes
üzletben közzétett termékképekre. Szeretnénk azonban megjegyezni, hogy a
termék képei csupán
szemléltető jellegűek és előfordulhat, hogy a termék valódi megjelenése csekély
mértéken eltér az
internetes üzlet honlapján látható képétől.
7.9 A reklamáció bejelentése után a vevő részletes információt kap a további
eljárásra vonatkozólag.
7.10 A reklamáció eladó általi elbírálása csak akkor lehetséges, ha a vevő
maradéktalanul eleget tesz
a szabályzatban előírt minden feltételnek.
7.11 A reklamáció bejelentésének visszaigazolása és válaszadás a bejelentéssel
azonos formában
lehetséges. A pénz visszatérítése a vevő részére ugyanabban a formában történik,
amelyben a vevő a
megrendelést kifizette (bankszámlaszámra vagy a visszáru nyomtatványom
megadott
bankszámlaszámra – utánvétes vagy platformon keresztül történő fizetés esetén).
8. ELÁLLÁS A SZERZŐDÉSTŐL
8.1 Az eladó ezennel tájékoztatja, hogy a fogyasztó (a vonatkozó jogszabályok
értelmében) jogosult
az internetes üzlet keretében megkötött szerződéstől 14 napon belül, bármilyen
indokolás nélkül
elállni. A részletes eljárást a szerződéstől való elállásra vonatkozó feltételek
szabályozzák.
8.2 A szerződéstől való elállásra nyitva álló határidő 14 nappal azután jár le, hogy
a jogosult a
vásárolt árut birtokába vette vagy amikor a fuvarozótól különböző és a jogosult
által megjelölt
személy a vásárolt árut birtokába vette. Több áru adásvételére vonatkozó
szerződés esetén, amelyek
külön, tételekben vagy részekben kerülnek leszállításra, a szerződéstől való
elállásra vonatkozó
határidő 14 nappal azután jár le, hogy a jogosult vagy a fuvarozótól különböző, a
jogosult által
megjelölt személy birtokába vette az utolsó árut, tételt vagy részt.
8.3 A szerződéstől való elállás jogának gyakorlásához a fogyasztó köteles az
eladót a szerződéstől
való elállásról egyértelmű nyilatkozat formájában értesíteni úgy, hogy kapcsolatot
vesz fel az
eladóval a saját maga által kiválasztott egyik alábbi módon:
a) e-mailen a következő címen: candelfshop@gmail.com vagy
b) telefonon a következő számon: +36304258806 (az infóvonal hétfőtől péntekig
8-16 óra között
működik) vagy
c) írásban a következő levelező címen: Nyárfádi Péter ev 5600 Békéscsaba,
Pozsonyi utca 73
A szerződéstől való elállásra vonatkozó határidő betartásához elegendő a
szerződéstől való elállásra
vonatkozó nyilatkozatot a szerződéstől való elállásra nyitva álló határidő lejárta
előtt megküldeni.
8.4 Szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó haladéktalanul, legkésőbb a
szerződéstől való
elállástól számított 14 napon belül visszaszolgáltatja az árut az eladó részére. A
fogyasztó az árut
saját költségére szolgáltatja vissza, mely költség nem téríthető vissza. A
küldemény költsége egy
rendes küldemény költsége a vevő által kiválasztott fuvarozó tarfiája szerint. Az
áru sértetlen és
használatlan kell legyen. A visszaszolgáltatott árut az eladó címére kell
visszaküldeni
8.5 Szerződéstől való elállás esetén az eladó haladéktalanul, legkésőbb a
szerződéstől való elállásra
vonatkozó nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a vevő
részére az összes
kapott fizetést, ebben az áru leszállításának költségeit (kivéve olyan
pluszköltségeket, melyek azért
merültek fel, mert a vevő az eladó által kínált legolcsóbb rendes szállítási módtól
eltérő szállítási
módot választott). A pénz visszatérítése a megrendelés kifizetésénél alkalmazott
azonos módon
történik, hacsak az eladó és a vevő másképpen nem állapodnak meg. Semmilyen
esetben a vevőnél
plusz költségek nem merülnek fel.
Amennyiben a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott
eszközöket a vevő
részére visszatéríteni mindaddig, amíg a vevő az árut nem szolgáltatja vissza vagy
nem bizonyítja,
hogy megküldte az árut eladó számára, attól függően, mi következik be előbb.
8.6 A Vevő nem gyakorolhatja az elállási jogát a következő szerződések esetén:
a) olyan, nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása
alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére
szabtak,
9. FIZETÉSI MÓDOK
9.1 A megrendelt áruk kifizetése céljából a vevő a következő fizetési módok közül
választhat:
a) fizetés átvételkor (utánvétes) – a megrendelés teljesítése a megrendelési
folyamat befejezése
után kezdődik,
b) előre fizetés (előfizetés) az üzlet által elfogadott egyik fizetési rendszer
segítségével, bankátutalás
és e-átutalás; a megrendelés teljesítése azután kezdődik, hogy az üzlet megkapta
a művelet
végrehajtására vonatkozó visszaigazolást a fizetési szolgáltatótól, bankátutalás
esetén – amikor a
befizetés az üzlet bankszámlájára érkezett,
c) fizetés kártyával – az üzlet Visa és MasterCard kártyákat fogad; a megrendelés
elfogadásáról szóló
információt a vevő részére e-mailen küldik.
9.2 Kártyával és e-átutalással lebonyolított tranzakciók elszámolása az internetes
fizetési
tranzakciókban közreműködő cégek honlapjain történik.
10. BEFIZETÉSEK VISSZATÉRÍTÉSE ÉS TÚLFIZETÉSEK
10.1 Amennyiben olyan körülmények merülnek fel, melyek az üzletet a vevő által
az üzlet
bankszámlájára befizetett összeg visszatérítésére kötelezik, a visszatérítés
legfeljebb 14 napon belül
történik a megrendeléskor kiválasztott fizetési móddal azonos módon.
10.2 Az üzlet fenntartja a jogát a visszatérítési megbízást adó vevő
személyazonosságának
felülvizsgálatához. Az üzlet nem vállal felelősséget a követelés vissza nem
térítéséért vagy a
visszatérítési idő késedelméért, ha a vevő az e-mailen küldött felhívás ellenére
nem adja meg azt a
bankszámlászámot, amelyre a fizetést kell teljesíteni vagy nem adja át az üzlet
részére a befizetéshez
szükséges minden adatot.
10.3 Az üzlet nem vállal felelősséget a követelés vissza nem térítéséért vagy
annak késedelméért, ha
ennek oka a hibás személyes adatok (családi név, utónév, cím) vagy hibás
bankszámlaszám
megadása a vevő részéről.
10.4 A megrendelt termékek utáni visszatérítés teljes egészében vagy részben
történhet, a
reklamáció terjedelmétől függően.
10.5 Minden visszatérítés készpénzmentesen történik.
11. ADATOK BIZTONSÁGA ÉS BIZALMASSÁGA
11.1 Minden személyes adat gyűjtése teljes önkéntesség alapján történik, az
adatok kizárólag a
Nyárfádi Péter e.v. hez kerülnek. A személyes adatok köre a szükséges
minimumra korlátozott
és csak a vevők azonosítására és a megrendelések megfelelő teljesítésére
használható. Minden
Vevőnek joga van a saját adataiba betekinteni, azokat helyesbíteni vagy azok
törlését kérni, továbbá
a hatályos jogszabályokból eredő jogait gyakorolni.
11.2 A személyes adatok védelme a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően
történik oly módon,
mely lehetetlenné teszi azokhoz való hozzáférést illetéktelen harmadik személyek
számára.
11.4 Amennyiben a vevő további hozzájárulásokat fejez ki, az üzlet feldolgozza
a személyes adatait a
kifejezett hozzájárulásokban meghatározott célokból, pl. a vevő tájékoztatása az
üzletben
rendelkezésre álló új árukról, akciókról és szolgáltatásokról.
11.5 A vevő további hozzájárulásával a személyes adatok feldolgozása a
hozzájárulásban megjelölt
szervezetre bízható annak céljából, hogy az üzlet információkat szerezzen a vevő
elégedettségéről a
termék vagy az üzleti kiszolgálás tekintetében.
11.6 Az üzlet vevői jogosultak a saját személyes adatokba betekinteni, azokat
helyesbíteni vagy azok
törlését kérni.
12. HÍRLEVÉL
Hírlevél egy olyan szolgáltatás, mely az információs hírlevél és marketing jellegű
információk a vevő
által megadott e-mail címre való időszakos küldéséből áll. A vevő hozzájárulhat
a feliratkozáshoz
(hírlevél szolgáltatáshoz) és azt bármikor visszavonhatja. A feliratkozás
automatikusan történik, a
regisztráló űrlapon megfelelő opció megjelölése után vagy a „Saját fiók” fülben.
A feliratkozás
önkéntes és díjmentes. A vevő bármikor lemondhat róla.
A vevő személyes adatainak kezelése az alábbi célokból történik:
– hírlevél szolgáltatás nyújtása – az adatkezelés jogalapja a szerződés
teljesítéséhez szükséges
adatfeldolgozás (GDPR 6. cikk 1. bek. b) pontja),
– hírlevél keretében marketing tartalmak vevő részére küldése – az adatkezelés,
ebben a profilozás
jogalapja az eladó jogos érdeke (GDPR 6. cikk 1. bek. f) pontja), figyelemmel a
hírlevélhez kifejezett
hozzájárulásra,
– elemzési és statisztikai célokból – az adatkezelés jogalapja az eladó jogos
érdeke, (GDPR 6. cikk 1.
bek. f) pontja), mely a vevői aktivitások elemzését jelenti az alkalmazott
funkcionalitások javítása
érdekében,
– az esetleges igények megállapítása, érvényesítése vagy azokkal szembeni
védelem céljából – az
adatkezelés jogalapja az eladó jogos érdeke, (GDPR 6. cikk 1. bek. f) pontja).
13. COOKIE FÁJLOK FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
Az alábbi politika szabályainak tartalmában „cookie” fogalmat alkalmazunk az
ún. sütik és hasonló
technológiák tekintetében, melyekről az adatvédelemre és elektronikus
kommunikációra vonatkozó
EK Irányelv rendelkezik.
13.1 Mi a cookie fájlok?
Cookie fájlok, vagyis az ún. sütik kis adatfájlok, melyeket a böngésző a
felhasználó számítógépén
vagy más berendezésén telepít. Ezek megkönnyítik a böngésző számára a
honlapon való navigálást,
azonban nem gyűjtenek a számítógépen vagy fájlokban tárolt semmilyen
információt. A
berendezésen elmentett cookie fájlok könnyebbé tehetik a böngésző használatát
annak
köszönhetően, hogy jobban igazítják a szolgáltatást a felhasználói igényekhez. A
felhasználók
adatvédelme érdekében a böngésző lehetővé teszi a hozzáférést a felhasználó által
már átvett
cookie fájlok honlapjához.
13.2 Milyen célra használjuk a cookie fájlokat?
A cookie fájlokat arra alkalmazzuk, hogy jobban megismerjük, hogyan használják
a felhasználók a
honlapjaink tartalmát, ami lehetővé teszi számunkra, hogy a szolgáltatásainkat
jobban igazítsuk az
egyéni igényekhez és javítsuk a weboldalaink használati komfortját. A cookie
fájlok megjegyzik a
felhasználó által használt böngésző típusát és a számítógépen telepített további
böngésző szoftvert.
Elmentik a felhasználó olyan preferenciáit is, mint pl. nyelv és régió. Ezek mint
alapértelmezett
felhasználói beállítások kerülnek elmentésre és az oldal újabb látogatásánál
felhasználhatók. A leírt
fájlok lehetővé teszik a weboldalak értékelését és a kommentárokat tartalmazó
űrlapok kitöltését.
13.3 Milyen fájl típusok léteznek?
13.3.1 Szigorúan szükséges cookie fájlok – ezek a cookie fájlok
nélkülözhetetlenek az internetes
weboldalakon való mozgáshoz és az oldalak funkcióinak igénybevételéhez.
Enélkül nem lenne
lehetséges a regisztrálási és bejelentkezési szolgáltatás. Az ilyen típusú cookie
fájlok nem gyűjtenek a
felhasználóról semmi olyan információt, mely marketing céljára lenne
felhasználható, és nem jegyzik
meg a látogatott helyeket/oldalakat.
13.3.2 Teljesítményt javító cookie fájlok – olyan cookie fájlok, melyek
információkat gyűjtenek arról,
hogyan használja a felhasználó a weboldalakat (pl. a leggyakrabban látogatott
weboldalak). Nem
gyűjtik a felhasználót azonosító adatokat, minden gyűjtött adat névtelen. A
weboldalak működési
teljesítményének javítására szolgálnak.
13.3.3 Funkcionális cookie fájlok – olyan cookie fájlok, melyek megjegyzik a
felhasználó által
választott opciókat (pl. a felhasználó neve, nyelvi preferenciák) és lehetővé teszik
a weboldal
igazítását a felhasználói igényekhez. A betűk nagyságára és típusára, valamint a
weboldalak olyan
egyéb részeire vonatkozó változások elmentésére szolgálnak, melyeket a
felhasználó a saját
igényeinek megfelelően igazíthat. Például a filmek nézéséhez vagy a blogon
történő
kommentárokhoz szükségesek. Az ilyen cookie fájlok által gyűjtött információk
névtelenül
menthetők el és nem követhetik a felhasználó által böngészett más oldalakat.
13.3.4 Reklámok targetálására szolgáló cookie fájlok – olyan cookie fájlok,
melyeket a reklámok vagy
a felhasználóhoz és érdeklődési területeihez igazított üzenetek megjelenítésére
használnak.
Előfordul, hogy ez a cookie fájl típus más internetes szolgáltatásokhoz
kapcsolódik, mint pl. közösségi
média.
13.3.5 Ideiglenes és tartós fájlok – a cookie fájlok fenti négy fajtája ideiglenes
(munkameneti cookie
fájlok) és fix (tartós cookie fájlok) csoportra osztható. A munkameneti cookie
fájlok csak a
felhasználó adott munkamenetére vonatkozó információkat gyűjtenek. Az ilyen
munkamenet a
weboldal megnyitásával kezdődik és bezárásával ér véget, aminek következtében
a cookie fájlok
törlődnek. Tartós cookie fájlok a berendezésen egy meghatározott ideig
maradnak. Ezek
automatikusan aktiválódnak az adott weboldal látogatásakor.
13.4 Hogyan letilthatók vagy törlhetők a cookie fájlok?
Hogyha a felhasználó úgy dönt, hogy nem ért egyet a cookie fájlok
alkalmazásával, azokat könnyen
törölheti a használt böngésző cookie mappájából. Módosíthatja a böngésző
beállításait úgy is, hogy a
böngésző letiltsa a cookie fájlokat vagy figyelmeztetést küldjön azok telepítése
előtt. Az erre
vonatkozó részletes információk minden böngésző menüjében találhatók.
Cookie fájlok kezelésére vonatkozó funkció letiltása esetén a szolgáltatásaink
használata továbbra is
lehetséges, azonban előfordulhat, hogy egyes funkciók nem működnek
megfelelően.
13.5 Kérdések
Minden Vevő számíthat a segítségünkre és kiszolgálásra. Bármilyen kérdést,
megjegyzést, javaslatot
kérünk az alábbi e-mail címre küldeni: candelfshop@gmail.com
A fentiekben meghatározott szabályok 2024.02.01 -tól lépnek hatályba